Volg ons op Twitter
< Terug naar checklist

Rendement evenement meten

Bij rendement maken we onderscheid tussen meetbaar en niet-meetbaar rendement. In een evaluatieverslag horen beide onderdelen benoemd te worden.

Wat zou je echt hard kunnen maken na afloop van een evenement? Denk bijvoorbeeld aan:

- aantal gasten
- no-show
- aantal afmeldingen (ook afmeldingen tonen betrokkenheid)
- aantal gasten uit nieuwe doelgroep (prospects bijvoorbeeld)
- aantal nieuwe visitekaartjes
- aantal nieuwe volgers op Twitter of andere sociale media
- bereik in de pers en via sociale media
- aantal verkochte producten tijdens en direct na afloop

Rendement meten heeft alles te maken met vooraf weten wat je meet. Als je het aantal nieuwe visitekaartjes gebruikt als indicator; zorg dan dat iedereen visitekaartjes vraagt en uitdeelt en zorg voor één verzamelpunt. Meer informatie over niet- meetbare rendementen vind je hier. 

Ben je geïnteresseerd in het uitgebreid en professioneel meten van het rendement van je evenement? Neem dan eens een kijkje bij het Event ROI Institute. De webinars en trainingen die dr. Elling Hamso geeft (ook in Nederland) zijn zeer de moeite waard.

 

 

 

 

 

 

 

Tips van collega's

Nog 200 tekens over.