Volg ons op Twitter

TIPS

  • Schotsborg
    Kijk voor een sfeervolle vergaderruimte in een prachtig herenhuis in Den Haag op: www.meetingathome.nl en op www.facebook.com/meetingathome Voor vergaderingen, trainingen, presentaties, enz.
  • esthervevier
    het gaat om de website www.vergaderenutrecht.info
  • esthervevier
    Voor de omgeving van Utrecht is deze website ook een aanrader: vergaderlocatie utrecht
  • Susan
    Neem ook eens een kijkje op Shopfish want daar vind je hele leuke zaken. www.shopfish.nl/category/kleding-accessoires
  • locomix
    Hoe organiseer je een goed zakelijk jubileum? www.locomix.nl/bedrijven/hoe-organiseer-je-een-goed-zakelijk-jubileu
  • locomix
    Denk ook eens aan een originele uitnodiging voor een evenement: www.locomix.nl/bedrijven/direct-mail/
  • sofievh
    Een bedrijfsuitje plannen in België. Kijk eens op www.teambuildingguide.be - een site vol fijne teamevents. Success
  • Romy
    Heb je leuke tweets gezien over je evenement? Sla ze op en gebruik ze voor de evaluatie!
  • Romy
    Houd een lijst met contacten bij waar je veel mee samenwerkt en contact mee moet houden. Dan hoef je niet iedere keer een telefoonnummer op te zoeken.
  • Romy
    Als je veel verschillende producten moet bestellen bij leveranciers en deadlines moet halen vraag dan wat de uiterste aanleverdatum voor jou is, en hou dit bij in een schema voor je eigen overzicht.
  • Romy
    Begin zo vroeg mogelijk met het draaiboek van je evenement, zo houd je overzicht en kan je beter dingen inplannen.
  • EventAssist helpt je met op maat gemaakte registratiewebsites. Super!
  • Wij horen veel organisatoren klagen over de enorme toename van de no-show (aantal mensen dat niet komt opdagen ondanke aanmelding). Houd de no-show voor jouw organisatie goed bij, zodat je daar bij een volgend evenement rekening mee kunt houden!
  • Kijk eens op www.tweetredacteur.nl van LiveOnlineEvents.
  • Zorg dat je minimaal 2 paar schoenen bij je hebt op de dag van het evenement zelf
  • test
  • Voor grote en kleine evenementen noodzakelijk: de evenementenverzekering! Sluit m nu online af met korting: www.pienenevelien.nl/evenementen-verzekering
  • In deze handleiding vind je tips over het gebruik van Pien en Evelien: www.pienenevelien.nl/nieuwtjes/90-hoe-gebruik-je-pien-en-evelien
  • Wildlifepresent
    Je kunt ook kiezen voor duurzame en fairtrade bedankgeschenken, bijv. voor je keynote sprekers. Geschenken met symboliek, bijv. bedankt voor je visie (uil). Wildlifepresent is hierin gespecialiseerd.
  • Romy
    Voordat je gaat onderhandelen met een leverancier moet je goed op papier hebben wat je wilt inkopen. Als je weet wat je wilt kan je gerichter inkopen.
  • Nieuw! Een handige handleiding over het gebruik van Pien&Evelien: www.pienenevelien.nl/nieuwtjes/90-hoe-gebruik-je-pien-en-evelien
  • Romy
    Als je veel ouderen hebt, is de kans op invalide mensen groot, zorg dus dat je evenement rolstoelvriendelijk is.
  • Romy
    Kinderen zijn de meest moeilijke maar ook meest gevaarlijke doelgroep om mee te werken. Zorg er dus voor dat stroom en water goed afgeschermd is want de ouders zijn niet overal bij.
  • LiveHouse
    Wees er zeker van dat registratie-borden, pijlen etc op zodanige hoogte hangt dat als je er met 300 man voor staat, je het nog steeds kunt zien.
  • LiveHouse
    Naast al eerder aanwezig zijn, is het van belang in rust je evenement te beginnen. Ga in je hoofd de hele dag nog eens door en kijk of alles voor de activiteiten aanwezig is, dagstukje voor dagstukje.
  • Fleur Burggraaf
    Lees je draaiboek op een rustig moment twee keer door. Houd er rekening mee dat de eerste 2/3 uur van de dag het meest hectisch zijn.
  • Fleur Burggraaf
    Als eventmanager is het handig om twee porto's bij je te houden. Anders moet je switchen van kanaal dus niet altijd bereikbaar. Zorg dat de mensen die je gedurende de dag nodig hebt op jouw kanaal zit
  • Sanja
    Een verhalenverteller geregeld voor een winterse bruiloft. Buiten op het terras met zitzakken, vuurkorfen en marshmellows hingen de kinderen aan zijn lippen, terwijl de ouders van het diner genieten.
  • Nieuw: handige handleiding over Pien en Evelien - www.pienenevelien.nl/nieuwtjes/90-hoe-gebruik-je-pien-en-evelien
  • Blokkendoos
    Vergeet bij een familie-event ook de jongste kinderen van 0 tot 4 jaar niet. Hebben de kinderen het leuk, dan hebben de ouders het ook leuk. Kijk op www.blokkendoos.nl
  • Onze partners BloemBloem, TrendsforRent en BloemBloem helpen je graag met een passend voorstel! Een goed begin maak je door de tips te lezen die zij geven om zelf alvast de eerste stap te zetten in het design van je interieur: www.pienenevelien.nl/component/partners/?id=20
  • LiveOnlineEvents
  • Fleur Burggraaf
    Organiseer je een event, kruip dan in de huid v/d doelgroep.Wie is de doelgroep en wat breng je over?Wat wil ik als deelnemer beleven op een event? De belevingswereld v/d ontvanger is erg belangrijk.
  • Fleur Burggraaf
    Een andere handige site is www.inspirerendelocaties.nl
  • Janet
    De Kerst komt eraan! Altijd een drukke tijd van feestjes en samenzijn ... Wil jij wat organiseren? Begin dan op tijd met de voorbereidingen.
  • Pien en Evelien
    LiveHouse (Leiden) heeft een inspiratie bijeenkomst georganiseerd over ''contact met je doelgroep''. In het verslag staan interessante tips: www.livehouse.nl/nl/inspirationalfridaysamenvatting
  • Eventerim, event- en congresmanagement
    Denk eens aan een leuke, pakkende en persoonlijke video-aankondiging voor je evenement. Of zet video in t.b.v. je eigen online profiel.
  • YolantheSmit
    Gebruik Googlegroups en Googledocs om met je planning- & cateringteam te communiceren. Google groups voor updates en actielijsten. Google groups voor het aanmaken van spreadsheets & documenten.
  • Begin zo vroeg mogelijk met het (laten) bouwen van je registratie website. Wij hebben goede ervaringen met EventAssist. Betaalbaar, eenvoudig en betrouwbaar. Ze stellen zich graag aan je voor: www.pienenevelien.nl/component/partners/?id=23
  • Zorg dat je garantie aantal niet te hoog is.
  • Via Pien en Evelien kun je voordelig een uitgebreide evenementenverzekering afsluiten. Je betaalt namenlijk geen poslikosten omdat deze verzekering speciaal voor ons is gemaakt! Door de meest ervaren evenementen verzekeraar van Nederland. Dus zeker weten dat je goed zit.Je kunt de verzekering direct online afsluiten: www.pienenevelien.nl/verzekeringen.
  • Gebruik altijd je volledige bedrijfsnaam en duidelijk herkenbare logo, ook bij on-line communicatie. Succes www.s2mstrijps.nl.
  • Samen met Evelien heb ik een lunch lachsessie gedaan van Marleen Heeman van www.humorcoach.nl. In 45 minuten hebben we heerlijk ontspannen gelachen met lachspieroefeningen, improvisaties en grappige oefeningen zoals geheimen doorvertellen in het Swahili. We hebben een aantal collega's echt anders leren kennen en zijn ''om''. Voor ons elke ochtend lachcrème vanaf vandaag! Leuk intermezzo voor evenementen.
  • JG Management Support
    Denk vanuit mogelijkheden en doe eens wat anders... iets onverwachts, buiten de originele lijnen en gebruik hierbij niet het handboek van vorig jaar... ;-)
  • Tip van Pien en Evelien
  • Fien
    Iets organiseren voor de kids van alle medewerkers? Bedenk dan iets origineels en niet weer een Sinterklaasfeest. Wel bijvoorbeeld een Pinksterpicknick. Of een paaseieren zoekactie!
  • Ligt voor de hand, maar toch....zorg dat jouw technicus er representatief uitziet en kan communiceren met je gasten, zodat bv. nerveuze sprekers die een microfoon nodig hebben gerustgesteld worden.
  • De eerste stap in het organiseren van een evenement? Zorg dat je de database met contactinfo van je genodigden op orde hebt!
  • Als je als organisatie duurzaamheid hoog in het vaandel hebt staan, dan wil je natuurlijk ook graag dat jouw evenement zo duurzaam mogelijk wordt georganiseerd. Evelien vist altijd vooraf uit wat cateraars schrijven over duurzaamheid en of zij hun woorden ook omzetten in daden. Zo kwam ze bij Grand Catering prachtige voorbeelden tegen: www.grandcatering.nl